אחרי שאמר בפשע שפתים מוקש רע אמר לא תחשוב שכל מיני הדבור יביאו מוקשים על האדם כי יש דבורים מועילים תועלת זמני ותועלת רוחני והוא אומר מפרי פי איש ישבע טוב וזה כולל כל מיני הדבור הטובים. ואמר כי מן הפרי טוב שיעשו דברי פי איש ישבע האדם או העולם טוב כי בדבור הטוב יתרצו בני האדם זה עם זה ויוכיחו בדיבור הטוב הנערים והפתאים וכל מי שהוא צריך לתוכחת ויהיה הלימוד וההזהרה מן הרע וההערה אל הטוב ותפלה והודאה לאל ית' שמו וכהם רבים מספור. ולכן אמר מן הפרי שיעשה לפעמים פי האיש והוא כשיהיה השורש שהושרש בלבו טוב ויראו סעיפיו בלשון ישבע האדם טוב גדול לפי גדולת הדיבור ולפי המדבר כי אם יהיה הדיבור בהודאות ובהלל לאל ית' יאמר כי ישבע טוב המדבר ואם יהיה הדיבור ללמד ולזרז אחרים ישבע טוב נפש המלמד ונפש הלומד גם כן ועל דמיון זה תקיש כל הדיבורים.
ואמרו וגמול ידי אדם ישיב לו ר"ל דין הוא שבעבור הדבור הטוב ישבע האדם כי מדרכי ה' ית' להשיב גמול טוב לאדם על טובתו ואחרי שהוא הועיל לאחר בדברי פיו או שהודה והלל ה' ית' בתושבחות והודאות כפי הראוי דין הוא שישבע טוב. או יאמר כמו שהדבור הטוב ינחיל טוב לאמרו כן המעשה הטוב שיעשנו האדם בידיו ובגופו ינחיל טוב לעושהו כפי המעשה.