אמר כי האיש שהוא עוכר ביתו כלומר עוכר אנשי ביתו או האנשים הנתונים תחת הנהגתו לא הרויח מאומה רק הוא נוחל רוח כלומר דבר בלתי מועיל ולפי זה הפירוש יהיה אומר ועבד אויל לחכם לב דבר בפני עצמו אין לו דבקות עם ראש הפסוק רק שאומר כי האויל בעבור אולתו יעני וישוב עבד לאיש חכם לב שקנה ממון רב בחכמתו. או יאמר עוכר אנשי ביתו הוא מי שינחל רוח והענין כי האיש ההולך שובב בדרך לבו אחת הנה ואחת הנה ללא תועלת רק רועה רוח ורודף קדים הוא עוכר ביתו כי מתוך שהוא מתבטל ממלאכתו ולא ישתדל להמציא טרף בני ביתו הוא עוכר בני ביתו שאין להם ממה לחיות והם מצפים למעשה ידיו וסוף זה האויל השובב הרועה רוח שיעני וישוב עבד לאיש עשיר שבחכמת לבו לא היה שובב כמוהו וקנה הון רב.
או יאמר עוכר ביתו ונוחל רוח הוא האויל ועוד עבד הוא האויל לחכם לב והראה בפסוק זה גנות האויל וספר ממנו ג' עניינים האחד שהוא עוכר ביתו ושהוא נוחל רוח והוא עבד לאיש חכם לב בעבור אולתו. ולפי נסתרו יאמר כי מי שהוא עוכר גופו ר"ל שהוא בית נפשו ומעמיס על עצמו מה שלא חייבתו התורה ללא סבה מחייבת הוא ללא הרויח מאומה כי מה שהוא מקוה בדבר הזה שכר ההוא לא הועיל בזה. ואמר אחר זה לא תחשוב שהמכוון ממנו הוא שתעדן נפשך ותמלא תאותך רק עשה שיהיה האויל והוא המלך זקן וכסיל עבד אל החלק השכלי הנקרא חכם לב.