אחרי שהזכיר כי תאות הצדיקים היא להיטיב לעצמם ולזולתם אמר לא תחשוב כי בהעניקך לאחרים מאשר חננך הבורא שיחסר ממונך או בהועילך אל זולתך מן הדעת שחננך האלהים ובהאצילך עליהם מן הרוח אשר עליך יחסר שכלך כי יש מפזר ונוסף עוד כי בהעניקך ממונך לזולתך ויראה בעיניך שתפזר ממונך תהיה ברכת ה' בכל אשר לך בבית ובשדה וברוב הענין ברוב הימים ימצא האדם החסד שיעשה ואעפ"י שיעשהו לאשר לא יכיר כמו שאמר שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים תמצאנו. ולפעמים ימצא יותר ממה שיעשה ואל זה רמז באמרו ונוסף עוד. וכן בהאצילך מרוחך האלהי על זולתך לא יחסר שכלך אכן יהיה נוסף במעשה הזה כמו שאמרו רז"ל הרבה למדתי מרבותי ומתלמידי יותר מכולם וזה רמז באמרו ונוסף עוד.
וחושך מיושר אך למחסור ר"ל מי שיחשוך וימנע מנפשו חוקה הראוי לה וכן כשיחשוך מזולתו מה שהוא יושר ומשפט שיקבל אך למחסור כלומר יחסר ממנו ממונו אם לא יתנדב בו לאנשים כפי היושר. וכן יחסר שכלו בעת שלא יאציל מהוד שכלו על אחרים כי מתוך כך שלא ידבר בענייני החכמה עם אחרים שישאלוהו ויענה וישיבוהו ישכח מה שלמד ותחסר חכמתו יום יום.