1
כן הוא האדם הישר מן אם כנים אתם. ואמר כי האיש שהוא ישר והוא בעל צדק גם כן סופו לחיים ר"ל לחיי העולם הזה ולחיי העולם הבא. ואפשר שמלת מרדף משרתת בראשונה גם כן ויהיה עניינו האדם שהוא כן ומרדף צדקה סופו לחיים. ומרדף רעה למותו ר"ל האדם שהוא מרדף לעשות רעה לנפשו או לזולתו גורם רעה לנפשו ולזולתו וגורם מיתתו. ואפשר שבעבור שאמר בסוף הפסוק הקודם לו וזורע צדקה שכר אמת אמר כן האיש שהוא בעל צדקה שאחז במדת הצדק סופו אל שכר אמת שהם חיי עד. ומרדף רעה הוא רודף ומבקש מיתתו והעונש שהוא בהפך אל החיים הנצחיים.
2
ובעבור שאומר כן צדקה לחיים ומרדף רעה למותו סמך אחריו תועבת ה' עקשי לב ורצונו תמימי דרך כלומר ראוי הוא שמרדף רעה יהיה סבת מיתתו כי תועבת ה' עקשי לב וראוי שהאיש צדקה יהיה לחיים כי רצון האל ית' תמימי דרך.