1
אמר כי הרשע והוא המקצר בעבודת ה' ית' ובהשלמת נפשו כל השתדלותו ופעולותיו לנפשו ולזולתו אינם אלא פעולות של שקר שאין להם קיום ואמתות. או יאמר כי השתדלותו היא בעניינים הזמניים הכלים ולפיכך אין לו יתרון בכל עמלו שיעמול תחת השמש. אמנם האדם השלם הוא הזורע צדקה לצורך נפשו ולזולתו שכל פעולותיו הם במה שיחייבהו השכל ותצוהו התורה והוא הנקרא זורע צדקה יהיה שכרו דבר אמיתי וקיים והוא תענוג הנשמות כי אין ראוי שיקרא שכר אמת דבר כלה וחולף. ואפשר שקרא זורע צדקה האיש הזורע צדקה ושלמות בלבות האנשים והוא שיאציל מחכמתו על זולתו ויתן מהודו עליהם ושכרו יהיה דבר אמתי וקיים כענין ומצדיקי הרבים ככוכבים לעולם ועד.