אשת חן אמר כי האשה שהיא אשת חן כלומר נושאת חן בעיני כל רואיה עבור כשרון כל פעולותיה תתמוך כבוד כלומר הכבוד נמשך אחריה ודבר עמה בכל מעשיה לא תעשה דבר רק דבר שתכובד היא בו ויתכבדו בה כל בני ביתה. אמנם העריצים והם בעלי הגאוה לא ישתדלו לקנות אשת חן שיכבדו בעבורה רק יתמכו עושר כלומר ישתדלו לקחת אשה שיקבלו ממנה הון רב בין אם יכובדו עבורה לבסוף בין אם יוקלו עבורה. או יאמר יד אשת חן או נפש אשת חן תומכת כבוד או יאמר כי האיש השלם הרודף אחר הכבוד ולא אחר הממון נפשו או ידו תתמוך אשת חן ר"ל שהוא ישתדל לקנות אשת חן ולא יחוש אל העושר. אמנם העריצים והם בעלי העזות והגאוה יחפשו אחר העושר בקחתם אשה ואף אם לא תהיה אשת חן.
ועל דרך נסתרו יאמר כי אשת חן והיא נפש המשכלת אשר באנשי השכל תתמוך כבוד כלומר תשתדל בהשלמתה ויקל בעיניה הזמן ותבוז למחמדיו לא תחפוץ רק בדברים תכובד ובהשארותה ודביקותה בהשם יתעלה. אמנם העריצים יבוזו נפשותם למחמדי השכל ויתמכו העושר והוא העמל שיהיה תחת השמש ויבוזו אל הכבוד הרוחני אשר עליו נאמר כבוד חכמים ינחלו והוא הטוב הצפון ליראי ה' ולחושבי שמו.
ולכן סמך אליו צדיק מצרה נחלץ כלומר הצדיק שהוא הפך הרשע לא תאבד תקותו כי הוא יחלץ מצרת הזמן ומן העינוי לנפשות המקצרות. אמנם הרשע עומד במקומו לקבל הוא הצרה בעבור שבפה חנף שיש לרשע ישחית לרעהו. אמנם הצדיקים בעבור הדעת שיש להם יחלצו. וטובת הצדיקים היא טובת העולם כי בטובת הצדיקים תעלוז קריה ובאבוד רשעים רנה כי בברכת ישרים תרום קרת ובפי רשעים תהרס. ומדרך הרשע שהוא בז לרעהו וגורם לו היותו חסר לב ואם היה איש תבונות היה לו להחריש. או יאמר האיש שהוא איש תבונות ישתוק ולא יבזה רעהו. וכן מדרך הרשע שהוא הולך רכיל ומגלה סוד. אמנם האיש שהוא נאמן רוח הוא מכסה אפילו הדברים שאינם סוד. ובעבור שהזכיר הולך רכיל מגלה סוד אומר וממעלת הסתרת הסוד ההוא שבאין תחבולות להסתר הסודות ולהעמיק העצות יפול עם והתשועה היא ברוב יועץ בעלי הסודות.