1
אמר כי בטובת הצדיקים תוסיף שמחת היישוב וטובתו כי הם לא יבקשו לעולם רק מה שיהיה תועלת כללי ולכן בעת שיתנהג העולם על פיהם ירבה טוב ההנהגה והסדר בין בני אדם וגם שהם ישתדלו בכריתת הרשעים שהם סבת השחתת העולם ומתוך כך ישאר העולם בשמחה וברכה.
2
ובא לומר שלא תחשוב שיהיה בהכרתת הרשעים השחתת סדר העולם רק בהשחתתם הוא קיום מפני שאתה משחית מי שמשחית העולם כי לו היה מתנהג העולם על פי רשעם ותאותם לא היה יכול להתקיים. וכמו שהאדם המכלה הקוצים והדרדרים מן הכרם יוסיף לתת פריו ותרבה הצלחתו ויהיה בזה קיום הכרם כן בהכרתת הרשעים יהיה קיום העולם והצלחתו. וכן תמצא רז"ל העידו על דבר זה באמרם קוצים אני מכלה מן הכרם.