מאזני. אמר כי האיש שיהיו בביתו מאזני מרמה והענין שישקול סחורותיו בדרך מרמה וירמה חבירו במכירה או בקנייה הדבר ההוא הוא תועבת ה'. ואמר תועבת ה' ולא אמר תועבה לאנשים מפני שהזכיר מאזני מרמה שהוא מרמה האנשים בהסתר ובהעלם שלא ירגישו באותו הרמאות כי אם היו מרגישים הוא תועבה להם מאד. אמנם בעבור שאין רואה זה הדבר אלא ה' ית' שהוא בוחן לבות וכליות אמר תועבת ה'. אמנם מי שהוא בהפך הרמאות והוא שיהיה לאיש אבן שלימה וצדק הוא רצונו ית'. ואפשר שקרא מאזני מרמה האדם אשר שכלו השופט והבוחן והשוקל העניינים אשר בין איש לאיש. או בחינת שכלו בין דבר לדבר מאשר ישמע וילמוד וענייניהם תהיה במרמה והענין שלא יבחן הדברים וישקול אותם בדרך היושר והצדק רק על דרך מרמה וזיוף והטעאה. ואין ספק כי הדרך הזאת היא תועבת ה' וקרא מלאכת ההטעאה מאזני מרמה. ואבן שלימה והוא השקול הדעת הישר והאמתי והדברים אשר יבוא עליהם מופת חותך הוא רצון ה' ית'.