הולך בתם ילך בטח. אמר כי האיש כשהוא הולך בתום בתמימות והעניין שהוא שלם במדותיו הוא ילך בטח כי מתוך שלא יזיק לא יזוק. אמנם האיש שהוא מעקש דרכיו והעניין שהוא מעות הדרכים שיש לו ללכת בהם ועושה הפך המכוון ממנו יוודע כמו ויודע בהם את אנשי סוכות. ר"ל יקבל עונש וצער. ואפשר שאמר הולך בתום ר"ל כי האיש שהוא הולך תמים ושלם שהושלם השלימות המכוון ממנו הוא ההולך בטח יותר מכל האנשים הן בחייו הן בהפרדו מן העולם כי ילך לבטח אל האור. אמנם האיש שהוא מעקש הדרכים שכוון ממנו ה' ית' יענוש אותו כפי חטאו ויש שפירשו ומעקש דרכיו יודע שיהיה נודע ומפורסם לכל במדת העקשות. גם אפשר שיאמר ומעקש דרכיו לא יחשוב שלא יודעו מעשיו ולא יהיו גלויים לפניו ית' רק ידע כי מעשיו ופעולותיו הם ידועים ואחר שהם ידועים יגמל עליהם. ואפשר שהכינוי במלת דרכיו שב אל התום ור"ל הולך בתום ילך בטח ומעקש דרכי התום יודע. ואפשר שאמר ומעקש דרכיו יודע. דבק עם הפסוק הבא אחריו שהוא קורץ עין יתן עצבת ור"ל כי האיש שהוא מעקש דרכיו יודע לרואיו בעבור מדותיו המגונות שהוא קורץ עין לגלות סוד אחרים כשלא יוכל לגלותו בפיו ויתן גם עצבון לקרוביו ולרואיו והוא אויל שפתים וסופו שילבט. או יאמר מעקש דרכיו ילקה בעבור היותו קורץ עין ומתוך כך יתן עצבת ואם הוא אויל שפתים ילבט.