זכר צדיק לברכה. אמר כי הצדיק כשיזכרוהו האנשים יברכוהו בעבור צדקתו ובין בחייו בין במותו יזכרוהו לכבוד ולתפארת ויספרו בשבחו אמנם הרשעים כשיזכירום האנשים יספרו בגנותם ואפי' שמם וזכרם ירקב כי ימחה שמם מתחת השמים. ויהיה עניינם כדבר הנרקב. או יאמר כי הצדיק יהיה שמו וזכרו מוסיף וגדל יום יום ולא ישכח שמו וזכרו לעולם מפני שהוא מועיל לזולתו הן בעשיית נפשות בחייו והן שהוא יחבר ספר. ויהיה לו לזכר עולמי ותועלת לבאים אחריו. ובעבור שהוא עשה דבר קיים יתקיים זכרו לעולם. אמנם שם הרשעים ישכח וירקב כי לא עשו לנפשם דבר קיים שיעמיד זכרם כי כל השתדלותם היא בעמל אשר תחת השמש. ואחרי שהזכיר שצדקת הבן החכם תועילנו בזה ובבא ויזכה לברכה אחרי המות אמר (ח) החכם יקח מצות כלומ' הבן החכם ביודעו מעלת החכמה יקבל עליו עול מצות התורה ומצות הוריו ומלמדיו והאויל שלא יקבל המצות ילבט והחכם לב הנזכר הוא (ט) הולך בתום ולכן ילך בטח והבן הכסיל בעבור היותו מעקש דרכיו יודע כלומר ילקה או יענש.