שפתי. אמר כי שפתי האיש הצדיק ידעון רצון והם הדברים הרצויים לתורה ושכל ומתוך שידעו אותם לא ידברו כי אם בם. אמנם פי הרשעים ידעו תהפוכות כלומ' הדברים שהם הפך האמת והיושר ולא ידברו כי אם בם.
ואילו הג' פסוקים דבקים בעניינם ור"ל צדיק ינוב חכמה ורשעים לא ישכנו ארץ מפני שלשונם מדבר תהפוכות וראוי שתכרת ופי צדיק ינוב חכמה ואומר כי שפתיו ידעון הדבר הראוי לה' ית' ולבני העולם וידברו בו ולשון תהפוכות תכרת מפני שדברי פיהם הם הפך הרצון ויש להם גם כן מרמה שהם תועבת ה' ששכלם השופט והבוחן והשוקל העניינים הוא פועל פעולתו במרמה. אמנם אבן שלימה שהיא לצדיקים היא רצון האלהי ית' ולכן יצליחם. ואחרי שהזכיר כי הרשעים יש להם מאזני מרמה אומר בא זדון ויבוא קלון כלומר הקלון ההוא דבק עם הרשע עד שבא הזדון והוא האיש הרשע בא הקלון דבק עם האיש הזדון. כן הצדיקים שהם הצנועים דבקה החכמה ותומת הישרים והיא שלימותם תנחה אותם אל מחוז חפצם וסלף בוגדים והוא העוות שמעוותים הדרך הישרה שישדוד אותם מכל טוב.