מעוז. אמר כי דרכי ה' ית' והם חוקותיו ומשפטיו ותורותיו הם מעוז ומחסה וקיום לבעלי התום כי דרכי ה' ית' יזהירו מן הרע ויעוררו אל הטוב ומתוך כך אנשי התום לא יזיקו ולא יוזקו ובלכתם בדרך ה' ישלימו נפשותם השלימות המכוון מהם. נמצא שדרך ה' הוא מעוז ומחסה להם. ואותם דרכי ה' שהם מעוז לאנשי התום הם בעצמם מחתה לפועלי און. וזה כי התורה והשכל גוזרים עליהם שהמזיק יוזק. ואם כן האנשים שהם פועלי און ומזיקים לזולתם דרכי ה' ית' שמצוין לענשם כפי חטאם הן למות הן לשרוש הן לענוש נכסין ולאסורין הם להם מחתה ושבר. ואפשר כי תום במקום הזה הוא במקום תם כמו ומגדל עוז וכן לחם חום כיום הלקחו שעניינו לחם חם. וקרא החלק השכלי מכח הנפש תמים לפי שהוא שלם בכח ואמר כי דרך ה' ית' הוא עוזרת אותו להגיע אל שלימותו האחרון כי התורה והמצות מדריכים השכל בדרך ישרה והם מצוים ומזהירים מהתאוות הגופניות ומתוך כך הם מחיתה לכחות הגשמיות שהם פועלי און על הרוב אם יניחם האדם אל בחירתם ולא ישימם אל משמעת השכל.