יראת. אמר כי האיש אשר יראת ה' על פניו לא יראת האנשים היראה נהיא גורמת להוסיף ימים וזה כי הוא לא יפעל פעולות שיתקצרו ימיו לדמיון הרשעים אשר לא יחצו ימיהם ומתוך כך ירבו ימיהם ויחיו ימיהם הטבעיים.
ואומרו תוסיף ר"ל שיוסיף לחיות על שאר האנשים אשר ימותו בלא חכמה. אמנם הרשעים שנותיהם תקצורנה כי אעפ"י שהם יכולים לחיות שנים רבות לפי בניין גופם וטבעם הם לרוע סדרם והנהגתם ישחיתו טבע גופם וימותו בלא עתם. מצורף אל זה שיעשו עול וחמס ומתוך כך יענשו וימותו בלא עתם ועם כל זה לא יחיה יחול עליהם העונש האלהי. ואפשר שכוון שלמה המלך ע"ה באומרו יראת ה' תוסיף ימים על ימי העולם הבא והענין שתחיה נפשו לעדי עד וזהו תוספת ימים על הדרך שארז"ל והארכת ימים לעולם שכולו ארוך. אבל הרשעים יכרתו מארץ החיים ומתוך כך שנותיהם יהיו קצרים. ואם יהיה תקצורנה מענין חריש וקציר יאמר כי שנות הרשעים תקצורנה בהם נפשות בעליהן מפרי מעשיהם.