אמר כי הצדיק והוא השלם והישר דברי לשונו הם ככסף הנבחר ובא בחסרון כ"ף הדמיון וכאילו אמר ככסף נבחר כי כאשר השרשו בלב השלם המעלות והשלמיות יראו סעיפיהם על לשונו ויהיו דבריו מורים שלימות וחכמה ותועלת. וייחס אותה לכסף נבחר שהוא הנבחר מן הסיגים והזיופים כי כן דברי השלם הם נקיים וטהורים ממותרי הדבור האסור והמגונה והבטל. אמנם לב רשעים הוא כדבר המועט לא יוכל להועיל לו ולזולתו.
או יאמר לב רשעים הוא כמעט כסף בלתי נבחר. ואומר כי אין צריך לומר על דבריהם שהם כסיגי כסף כי רובם מותר אלא אף מחשבתם ושכלם הוא כמעט כסף מלא סיגים שיש בהם נקודות הכסף בלבד. וסמך זה הפסוק לאמרו ברוב דברים לא יחדל פשע שלא תאמר הואיל והדברים מביאים לידי פשע אניח הלימוד והעסק לכן נאמר כסף נבחר לשון צדיק. ושלא תאמר הואיל והשתיקה משובחת טוב לרשע שאינו מדבר בחכמה כלל לפיכך אמר לב רשעים כמעט כלומר שכל הרשע והוא שאינו פונה כלל לדברי החכמה הוא כמעט כסף והכסף הוא מה שיבין מן החכמה על דרך הלימוד ההמוני וכפי דרך הקבלה שהוא מצופה סיגים ממחשבות הבנתו הכוזבות.