1
אמ' כי פעולת האיש הצדיק הוא כדי להשיג חיים והם חיי הגוף וחיי הנפש ולגרום חיים גם כן לזולתו כי ישתדל לעשות נפשות. אמנם תבואת האיש הרשע והם פעולתיו מביאות נפשו והנמשנים אחריו אל חטאת ואל מרי. ואפשר שקרא צדיק הכח השכלי מכחות הנפש וקרא רשע הכח החיוני. ואמר כי פעולת החלק השכלי בעשותו המכוון ממנו וימשול על כחות הגוף היא מביאה אל החיים הנצחיים. אמנם במשול רשע והוא הכח החיוני ויהיה האדם נמשך אחר תאוותיו יביא בעליו לחטוא לאלהיו.