1
אמר כי החכמים יצפנו דעת ולא יעשו כאשר יעשו הסכלים שיצפנו ההון יפסידו בו נפשותם. ומלת דעת כוללת ידיעת אמיתת הנמצאות וידיעת ה' ית' כפי היכולת. ובאמצעות הדעת יועילו להם ולזולתם תועלת טובה אמנם האוילים הם בהפך זה כי לא די שלא יועילו לנפשם ולזולתם אלא שדברי פיהם גורמים מחתה באה בזמן קרוב לנפשם ולזולתם. ואפשר שבאה מלת ופי בחסרון הבי"ת ועניינו ובפי אויל מחתה קרובה.
2
או יאמר כי החכמים יצפנו הדעת בלבם ולא יגלוהו במקום שאין תועלת לגלותו והאויל הוא בהפך זה כי כמו שהיה לו להעלים רשעו ולהצפינו בלבו לא יסתירנו רק המחתה והוא הרשע שירשע לנפשו ולזולתו היא קרובה ומוכנת בפיו וחטאתו כסדום הגיד לא כחד.
3
או יאמר ופי אויל כלומר כשתראה פי האויל אז תדע כי המחתה היא קרובה.