1
ונתן סבה בזה ואמר כי לוית חן הם לראשך כלומר זה החיבור שאני מזכירך לעשות להשכיל הצורות בחומריהם חיבור שלהם בראשית למודך ולוית הוא לשון צרוף וחבור מן ילוה אשי אלי. ומלת לראשך ר"ל לראשיתך. ורמז גם בזה כי הראשיות הם הצורה והגולם ובהזכירו לאב קודם לאם רמז שהמכוון הוא שהצורה תגבר על הגולם. ואמר שחיבור הצורה עם החומר הוא חיבור של חן בתחלת הלמוד ויהיה נאה ומתקבל לדמיון הענקים על הגרגרת כי יקל על האדם לימודו בענין זה. אמנם בפרשיות שיבאו אחר זה בהזכירו החכמה האלהית יאמר שמעו בנים מוסר אב ולא יזכיר האם כי אז הוא ראוי שיטוש תורת האם ר"ל שיפשיט הצורה מן החומר וישכיל הצורה בעצמותה מופשטת מכל נושא.