ואומר זה החכם שהנבונים ילמדו ממשלי ספרו המשלים והחידות. כי תקון המשלים אשר בו יהיה כפתח להם להבנתם ולהבנת משלים אחרים זולתם וזו תועלת גדולה מאד. כי לא ידברו החכמים כל דברים בדברים פשוטים אך פעמים יביאם הצורך לדבר בחידות וברמזים כשמדברים בדברים וענינים שאינם רוצים שיבינום ההמון רק הנבונים לבד. וכן כשירצו לכתוב הדברים שיבינום הבאים אחריהם. יצטרכו לכתבם על הדרך ההיא בעצמם בענין שיבינם הנבון ולא יבינום ההמון כן נראה שפסוק ונבון תחבולות יקנה דבק עם פסוק להבין משל ומליצה. וכן פירשו בו קצת המפרשים ושמו מלת להבין מתבודדת. ואפשר לשומה מתעברת כאשר עשינו למעלה במלת להבין אמרי בינה ויהיה ענינו והנבון יקנה ממשלי הספר הזה תחבולות להבין לאחרים המשלים והחידות והדברים הנסתרים שאין אדם רשאי לבארם אלא למסור בהם ראשי פרקים. כי כשיראה התחבולות שעשיתי בקצת משלי זה הספר כדי שירגיש הנבון באחד מסתרי תורה שנאמר על דרך משל שהוא משל ואל איזה דבר הוא משל ידע גם הוא לעשות כן בסתרים אחרים שנאמרו על דרך משל וחידה כלומר שידע לעשות תחבולות ורמזים להבין לזולתו הסתר ולהעיד על היות הדבר ההוא משל ולאיזה דבר הוא משל. ומלת תחבולות עוזרת לזה הפירוש שיותר ראוי לומר שיעשה תחבולות עם זולתו כדי שיבין דבר שאינו מבין ואינו רשאי לגלותו אליו בביאור משיאמר לקנות תחבולות לעצמו להבין דבר.
ועוד כי אמרו ישמע חכם ויוסף לקח כלל גם הנבון שמוסיף בשמוע משלי הספר הזה לקח וזה אי אפשר מבלתי הבנתם. אבל הוסיף לנבון תועלת מוסף על מה שיוסיף מחכמה לעצמו והוא קנותו תחבולות להבין לאחרים ברמיזות דברים שאי אפשר לו לבארם.
ונבון במקום הזה יותר מחכם. כי החכם במקום הזה רוצה בו מי שיודע אבל אינו יודע לרמוז בהם להבינם לאחר. ונבון רוצה בו שהוא נבון לחש שידע לרמוז רמיזות מורות על הכוונה ואמר כי ממשלי הספר הזה יקנה תחבולות להבין לזולתו המשלים ומה שדברו החכמים שלפניו על דרך חידה ויהיה סדר סיפור תועלותיו כן מועיל לבנים ולפתאים להבין נגלהו לקנות ממנו דעת וערמה. ומועיל לחכמים להבין נסתריו ויוסיפו בזה לקח. ומועיל לנבונים מוסף על הבנת נסתריו שילמדו ממנו איך יבינום גם לאחרים משלים אחרים על דרך רמזים. וזה הפירוש האחרון נראה יותר. וכל אלו הפסוקים הקודמים הם פתיחה לזה הספר להודיע בהם כוונת הספר ותועלתו ושמו ושם מחברו. ומין הדברים אשר ידבר בהם בזה הספר.