ואחר שאמר שהוא מועיל לפתאים ולנערים ולאיזה דבר הוא מועיל להם אמר שהוא מועיל גם לחכמים ולנבונים. כי החכמים יוסיפו בו חכמה על חכמתם שאי אפשר שלא ימצאו בו דבר חידוש שאינו אצלם כאשר אמר החכם הזה בזה הספר תן לחכם ויחכם עוד הודע לצדיק ויוסף לקח. וכאשר אמר חכם לתלמידו הוסף מסתרי חכמים כי לכל חכם חידוש גדול הערך וזהו אמרו ישמע חכם ויוסיף לקח. כלומר ישמע משלי הספר הזה ויוסיף בהם חכמה וכן אמר שהנבונים יקנו בהם תחבולות להבין המשלים והמליצות ודברי חכמים וחידותם. כלומר שמשלי הספר הזה מועיל לנבונים ומורה להם הדרך להבנתם והבנת זולתם להיות משליו מתוקנים בענין שיבינם הנבון כלומר היות דבר מורה אל הנבון על הנמשל כמו שאמר זה החכם בספר הזה תפוחי זהב במשכיות כסף דבר דבור על אפניו שענינו כי הדבר הדבור על שתי פניו כלומר שיש לו נגלה ונסתר וזהו המשל צריך שיהיה כמו תפוח זהב במשכיות כסף שהנגלה יהיה טוב ככסף ושיהיה הנסתר טוב ממנו [כמו שהזהב טוב מן הכסף] ושיהיה בנגלה דבר שיראה ממנו הנסתר אחר הסתכלות טוב ועיון דק כאשר יש במשכיות הכסף נקבים ש[אין] תפוח הזהב נראה מהם אך אחר הסתכלו טוב ועיון דק מפני צרות הנקבים.