ושומע לי אומרת החכמה השובבות והשלוה שהיתה לכסילים תאבדם. אמנם האיש השומע לעצתי ישכון בטח מקורות הזמן כי יהיה למעלה מן הזמן ויהיה שאנן מפחד ביאת רעה עליו והענין שהוא לא יפחד שתבואהו רעה כי נכון לבו בטוח ביי'. וכוון החכם לומ' בפסוקים האלה כי המתרשל מקנות החכמה בימי הבחרות אשר לבו בימים ההם פנוי מטרדות הזמן בטרם יחולו עליו צרות הזמן והוא שיצטרך לעמול למצוא מחייתו ומכולת לביתו ורכיבת הימים ועשיית הסחורות יבוא זמן שלא יוכל לקנות החכמה. ובחול עליו מקרי הזמן לסכלותו מן החכמה אשר לאורה נלך חשך ימצא עצמו ריק מן החכמה והערמה ואין יכולת בו לילך להינצל מהם. ואם יחטא בעבור סכלותו לאלהיו או לאנשים הוא מעותד לקצור פרי מעשיו כפי חטאו והמשובה שדבקו בה היא סבת הריגתם אם ייהרגו וההתרשלות שהתרשלו מקנות החכמה שהיא עץ חיים היא תאבד אותם בעולם הזה ובעולם הבא כפי מה שתגזור החכמה העליונה. אמנם השומע אל החכמה הוא ישכון בטח בעולם הנשמות ויהיה שאנן מפחד הרעה המעותדת לנפשות המקצרים.