1
בני אם יפתוך חטאים אל תאבה. יאמר לפי פשוטו בני אם יפתו אותך האנשים החטאים שהם בעלי חטאת לא תאבה להם לא תשמע אליהם. והענין בהיותך דורש לחכמות אם יפתו אותך החטאים להסירך מדרך החכמה ולאחוז בסכלות לא תאבה. ואפשר שקרא התאוות הגשמיות והכחות הגופניות חטאים ומפתים לפי שהם מסירים האדם מדרך טוב ומדריכים אותו בדרך רע. או קרא החטאים בעלי הדעות והאמונות הנפסדות כמו הדעות הקודמות הבטילות אשר היו אל הראשונים אשר התבארה סתירתם אל האחרונים. או ר"ל באמרו בני אם יפתוך חטאים אל תאבה שהתועלת המגיע לך מחכמת הטבע והוא המוסר הוא להכריח יצרך ולהיות הגולם כעבד ומוכרח לצורה. וכשתעלה בידך זאת החכמה המוסר והחסדים המגיעים בעבורה והם תגבורת הצורה על הגולם אז תהיה ראוי להביט בחכמה האלהית.