1
בטרם - הזכיר השמים שהם למעלה מן האדם ועתה יזכיר הארץ.
2
ומלת בטרם – ישרת בעבור שנים וכן הוא: ובטרם תחולל ארץ ותבל.
3
וטעם להזכיר ההרים – בעבור היותם עומדים כאילו הם קדמונים כמו: ומראש הררי קדם.
4
וטעם יולדו – כי הרוחות יולידום וארץ שהיתה תחת המים בבריאתה.
5
ותבל - היא היבשה ששם היישוב. ורבי משה אמר: כי אתה אל תקיף לנצח. ולפי דעתי: כי אל - תאר הוא. וככה פירושו: בטרם היות הרים וארץ, ומעולם ועד עולם אתה אל, בעבור שיאמר על בן אדם דכה.