לא ביין וכו'. זבחים כ"ב א' תו"כ ויקרא פ"ו פרשה ד' וכתב המל"מ בזבחים שם אמרינן מים שאין להם שם לווי יצאו מי כיור ומתבאר שם דכל היכא דכתיב מים אין מי כיור כשרים ולא ידעתי למה השמיט רבינו דין זה עכ"ל ואמרתי להעתיק לפניך הסוגיא כולה וז"ל א"ר ירמיה אמר ר"ל מי מקוה כשרים למי כיור למימרא דלא מים חיים נינהו והתניא במים ולא ביין במים ולא במזוג במים לרבות שאר מים וק"ו למי כיור מאי ק"ו למי כיור לאו דמים חיים נינהו לא דקדיש וקדישי מעליותא היא והא תניא דבי שמואל מים שאין להם שם לוויי יצאו מי כיור שיש להם שם לוויי אלא לאו דראויין למי כיור אלמא מים חיים נינהו תנאי היא דא"ר יוחנן מי כיור ר' ישמעאל אומר מי מעיין הן וחכ"א שאר מימות הן עכ"ל נמצא למ"ד דמי מקוה כשרים לכיור א"כ הך ק"ו למי כיור היינו מי כיור ממש דקדישי ולא ס"ל להך דתנא דבי שמואל ולמ"ד מי כיור מים חיים הן א"כ ק"ו למי כיור היינו מים חיים הראויין למי כיור אבל מי כיור ממש פסולין וכדתנא דבי שמואל וא"כ רבינו שפסק לעיל פ"ה מהל' כלי המקדש הי"ב דמי מקוה כשרין לכיור א"כ על כרחך הך ק"ו דמי כיור היינו דקדישי הרי לפניך דרבינו מכשיר בזה וכסתם הברייתא דתו"כ הנ"ל ודו"ק כי ברור הוא בעזר ה'. ואף כי י"ל דהברייתא זו ס"ל דמי מקוה פסול למי כיור ומאי דקאמר וק"ו למי כיור היינו מים חיים ומאן דס"ל דמי מקוה כשר הוא ס"ל לעולם דמי כיור פסול מטעם שם לוויי ולא ס"ל ק"ו למי כיור מ"מ פשטא דשמעתתא לא משמע הכי ומשמע דהך ק"ו למי כיור הוא הלכה פסוקה לכו"ע רק דפליגי בפי' דהך מילתא וממילא למאן דס"ל ק"ו למי כיור היינו דקדישי והבן היטיב. ועיין לקמן פ"ז הי"ב מש"כ מזה ובזה מתורץ קושיית התוס' שם ד"ה יצאו וכו' דבאמת לא קי"ל כתנא דבי שמואל וק"ל.
הכרס מדיחין וכו'. עיין מש"כ מזה לעיל פ"ה מהל' בית הבחירה הי"ז עיו"ש היטיב. (עיי"ש במפרש שכתב ולא קבע בה הדחה. ר"ל שלא אמר כמה פעמים מדיחין אותה. והגהת הב"ח אין מובן לי.
הקרביים אין פוחתין וכו'. כך מפרש רבינו מש"כ שם בתמיד פ"ד ל"א א' והקרבים מדיחין אותן ג"פ במעוטן על שלחנות של שיש שבין העמודים עכ"ל וכתב שם רבינו בפי' המשניות דה"פ על צד המיעוט מדיחין אותן ג' פעמים ופעמים שמדיחין יותר וכ"כ הרע"ב שם והגר"א שם אולם המפרש פי' על שלחן הקטן שבבית המטבחים לפי שהיה של כבש והיה מעט ודי בזה שלחן קטן (וראיתי בס' באר שבע שהשיג על פי' המפרש ופי' כפי' רבינו מדעתו ותמוה הוא וכי אישתמיט מיניה דברי השליטים האלו. ודע דבתוס' יומא ט"ז ב' ד"ה מן השלחנות וכו' העתיקו במיעוטה של שלחנות יעו"ש היטיב ולפ"ז משמע שמפרשים כדעת המפרש דלדעת רבינו ודעימיה צ"ל במיעוטה על שולחנות וכו' וכמש"כ הבאר שבע יעו"ש ועיין כאן בהגהת הב"ח שכיוון ג"כ לזה יעו"ש).
על שלחנות וכו'. עיין לעיל פ"ה מהל' בית הבחירה הי"ד יעו"ש היטיב. ולהמפרש השולחנות שמדיחין עליהם לאו היינו השולחנות שבין העמודים יעו"ש ועיין שם הי"ג יעו"ש.