זריקת דם וכו'. עיין זבחים נ"ג ב' יעו"ש היטיב וברש"י.
שתי זריקות וכו'. שם בגמרא ועיין יומא ט"ו ב' וט"ז ב' ופסק כת"ק וכשמואל דאינו נותן רק נתינה אחת יעו"ש היטיב ועיין תמיד ב' יעו"ש ובתו"כ ויקרא פ"ד פרשה ד' יעו"ש.
מחצי המזבח וכו'. עיין קינין פ"א מ"א ועיין זבחים י' ב' ס"ה א' פ"א א'.
מזרחית צפונית וכו'. עיין יומא ט"ז ב'.
כמין גם וכו'. שם בזבחים נ"ג ב' ובתו"כ ויקרא פ"ד פרשה ד'.
נשפכים על וכו'. ועיין זבחים ל"ז א' נ"א א' ב' ועיי"ש נ"ג ב' תוס' ד"ה העולה וכו' ועיין תו"כ דבורא דחטאת ויקרא פ"ט ועיין ספרי ראה פיסקא ע"ח יעו"ש היטיב. וכתב מרן וז"ל ואמרינן תו התם השתא דכתיב אל יסוד מזבח העולה אגגו דיסוד ופירש"י השתא דכתיב אל יסוד המזבח יסוד שהוא דומה למזבח דהיינו גגו של יסוד עכ"ל ומבואר הוא דבא ליתן טעם אמה שכתב רבינו ושירי הדם נשפכין על גג היסוד וכו' וא"כ כוונתו תמוה הוא דהא הש"ס שם רוצה להוכיח דשירי הדם דעולה טעון שפיכה ליסוד ומקשה הש"ס או אינו אלא מזבח של עולה יהא ליסוד ר"ל דתחלת דמים דעולה יהיה במקום שיש בו יסוד ולאפוקי מזרחית דרומית שאין לו יסוד ומשני מי כתיב אל יסוד העולה אל יסוד מזבח העולה כתיב (ומוכח מזה דאתי להורות ששפיכת שירים מכל קרבנות החיצונות טעון יסוד) ופריך אי הוה כתיב אל יסוד העולה הו"א בזקיפה אל יסוד השתא דכתיב אל יסוד מזבח העולה אגגו דיסוד. ור"ל דפריך דילמא לא קאי רק אתחלת דמים ואי קשה לכתוב אל יסוד העולה י"ל דאי הוי כתיב אל יסוד העולה הו"א בזקיפה לכן כתיב אל מזבח העולה להשמיענו שצריך גג יסוד ולעולם מיירי בתחלת דמים ומשני א"ר ישמעאל גג יסוד ל"ל קרא ק"ו הוא וכו' ור"ל וא"כ לכתוב אל יסוד העולה ולמה כתיב מזבח העולה אלא ודאי דקאי על שפיכת שירים יעו"ש היטיב המשך הסוגייא. וא"כ אין מוכרח מכאן כלל דשפיכת שירים טעון גג אלא ודאי מחטאת הוא דגמר לה כמו שבחטאת טעון שפיכת שירים לגג היסוד ה"ה בכל הטעון שפיכת שירים הוא על גג היסוד אבל דברי מרן לא יתכנו כלל. וע"ע תוס' נ"א ב' בד"ה תן וכו' שכתבו עוד פי' אחר בסוגיא. אבל דברי מרן שיהא קאי זה על שפיכת שירים אגגו דיסוד אינו מבואר זה כלל בסוגיין וצ"ע.