אין עורותיהן וכו'. בש"ס שם ק"ג ב' רמי אהדדי הא דאיתא לעיל הלכה י"ט כל שלא זכה המזבח בבשרה לא זכו הכהנים בעורה ומשמע אפילו אירע הפסול לאחר שנפשט העור ואין מרצה הזריקה על העור ומני ר' אלעזר בר' שמעון היא דס"ל אין הדם מרצה על העור בפ"ע ואילו הכא דקתני לאחר הפשטן עורותיהן לכהנים אתי כרבי דס"ל הדם מרצה על העור בפ"ע ומשני אביי דאתי כולה כר' ומודה רבי שאין הפשט קודם זריקה והא דנקט כל שלא זכה המזבח בבשרה לא זכו הכהנים בעורה היינו שאירע פסול קודם זריקה וקודם הפשט ולכן לא זכו הכהנים בעורה אבל אם אירע שנפשט קודם הזריקה ואח"כ אירע בה פסול קודם הזריקה מרצה הדם על העור. ורבא משני דאתי כולה כראב"ש וא"כ רישא כפשוטה דכל שאירע פסול קודם זריקה אף לאחר הפשט אין הדם מרצה על העור בפ"ע. ומאי דנקט בסיפא לאחר הפשטן עורן לכהנים היינו לאחר שנראו להפשט והיינו שאירע פסול לאחר זריקה והזריקה היתה כשרה לכן מרצה על העור אבל אם אירע פסול קודם שנראו להפשט היינו קודם זריקה אף שהופשט העור שוב אין הדם מרצה על העור. והנה רבינו לקמן בסי' פ"ב סעי' ט' פסק כרבי יעו"ש וא"כ לפ"ז כאן הדבר כפשוטו אם אירע פסול קודם הפשט אף שהיתה לאחר זריקה אין עורותיהם לכהנים ואם אירע פסול אחר הפשט אף קודם זריקה ושוב נזרק עורן לכהנים ועיין בזבחים פ"ה א' יעו"ש היטיב וע"ע בתוספתא פי"א דזבחים יעו"ש היטיב ויבואר אי"ה עוד לקמן בסי' פ"ב יעו"ש.
מע"ש לע"ש. עיין לעיל פ"ד מהל' כלי המקדש ה"י מש"כ מענין המשמרות בעורות יעו"ש.