כהן המשיח וכו'. כ"ה בתו"כ ויקרא דבורא דחטאת פ"ג פרשה ג' יעו"ש היטיב ועיין בתוס' מגילה ט' ב' ד"ה אין בין וכו' ובתוס' יומא נ"ז א' ד"ה אני ראיתיה וכו' יעו"ש היטיב ומבואר משם דה"ה בפר העלם דבר ג"כ כך יעו"ש היטיב ועיין לקמן פ"ט מהל' תמידין ומוספין ה"ז שפר כהן משיח קודם לפר העדה יעו"ש והטעם לפי שזה מכפר וזה מתכפר ומבואר מכאן שהמשיח צריך לכפר בעד ציבור וכן מבואר בתורה וממילא משמע דה"ה דבדיעבד כשר דהכל נאמר בתורה בשוה פר משיח ופר העלם דבר של ציבור ועיין במל"מ מש"כ כאן. ולא ידעתי למה הוצרך להביא ראיות דלכתחלה בעינן כהן משיח בפר העלם הלא כתוב הדר הוא בתורה. גם מש"כ להגיה בתוס' מגילה יעו"ש היטיב דע דלפנינו הגי' שם כך אבל לא מיירי בפר העלם דבר של ציבור דכתיב ביה הכהן המשיח (יחטא) דהא מרבינן בתו"כ ואפילו כהן הדיוט יכול להביאו וכו' והנה הך תיבת יחטא הוא מיותר וכוונתם פשוט כמו דמרבינן כהן הדיוט בפר משיח ה"ה מרבינן בפר העלם דבר של ציבור. ועיין במל"מ דגם שעירי ע"ז בעי לכתחלה כהן משיח יעו"ש היטיב. ועיין סוכה נ"ו א' ומשמע שם לכאורה דפר העלם ושעירי ע"ז קרבין בכהן הדיוט יעו"ש היטיב ועיין בס' יד דוד שם שהעיר בזה שוב ראיתי בס' שער המלך הלכות עבודת יוה"כ שתירץ זה יעו"ש היטיב. וכתב עוד המל"מ וז"ל ואני מסתפק לפי מש"כ דגם בפר העלם דבר של ציבור בעינן לכתחלה כהן משיח אבל בדיעבד אף כהן הדיוט כשר לעבודה היכא דליכא כהן משיח כי אם מרובה בגדים אי אמרינן דלכתחלה יקריב הכהן הגדול אף שהוא רק מרובה בגדים או דילמא כיון דליכא משיאין הפרש בדין זה בין כהן הדיוט לכה"ג המרובה בגדים ונראה דכיון דליכא כהן משיח אף לכתחלה יקריב כהן הדיוט ועיין במש"כ תוס' רפ"ז דנזיר מ"ז עכ"ל ועיין בקרבן אהרן שם בתו"כ פרשה הנ"ל שכתב בהדיא בפר כהן משיח שמרובה בגדים קודם לכהן הדיוט יעו"ש היטיב וא"כ י"ל לכאורה דה"ה בפר העדה וצ"ע. ואם נאמר כדברי המל"מ יש ליישב קצת במה שלא כתב רבינו דין דפר העלם דבר של ציבור די"ל דכיון שבזמן שאין כהן משיח כשר לכתחלה בהדיוט לכן לא מייתי לה. וביותר נ"ל לומר כי צ"ל פר כהן משיח והבא על כל המצות (אבל זה אינו עיין לעיל פ"א הט"ו והבן).