בסכין מכלי שרת וכו'. עיין זבחים צ"ז ב' ומנחות פ"ב ב' ועיין תוס' זבחים מ"ז א' ד"ה איזהו וכו' ובחולין ג' א' ד"ה כגון וכו' ויש לי קצת עיון במה שכתבו להוכיח מהך דתוספתא דמנחות פ"א דשחיטה אינה טעונה כלי אלא אפילו בקרומית של קנה וליכא למימר דאינה טעונה כלי כלל קאמר דהא טעונה כלי אלא ודאי דאינה טעונה כלי שרת קאמר ושוב כתבו לסתור זה דכוונתו דאין טעון כלי יפה קאמר יעו"ש היטיב בחולין ובזבחים ויש לעיין דאיך אפשר לומר דכוונת התוספתא דבעינן כלי שרת הא כלי שרת ליתא בשל עץ וכמש"כ למעלה שם והנה בפ"ה דזבחים י"ל שפיר דכוונתם דהתוספתא דזבחים אתי כמ"ד עושין כ"ש דעץ אמנם בתוס' דחולין לא משמע כן ועיין ריטב"א בחולין שם ולשיטתו יש ליישב דברי התוס' יעו"ש היטיב. ושיטת רבינו מבואר דלכתחלה בעינן כלי ולא בדיעבד יעו"ש בתוספתא היטיב ודע כי בתו"כ פרשת צו פי"ח יליף שם מעולה לענין מזרק ולא לענין סכין ודלא כמסקנת ש"ס דידן בזבחים שם ובמנחות שם.