לשם ששה וכו'. עיין זבחים מ"ו ב' ועיין תו"כ ויקרא פ"ו סוף פרשה ד' ופ"ט סוף פרשה ז' יעו"ש היטיב וע"ע תוספתא דזבחים פ"ו ודע דלאו דווקא עולה אלא ה"ה שלמים עיי"ש ברש"י ד"ה עולה לשם עולה וכו' יעו"ש היטיב. ומש"כ בשעת שחיטה. היינו שכל הששה דברים לא יחשוב רק בשעת שחיטה והיינו שינוי קדש ושינוי בעלים שייכים בכל ארבע עבודות שחיטה וקבלה והולכה וזריקה ושאר דברים אינם אלא בשעת שחיטה וכ"ה דעת רש"י בזבחים שם. אמנם דעת התוס' בריש זבחים ב' א' ד"ה כל וכו' דכל הששה דברים הם בין בשעת שחיטה בין בשעת הקטרה רק דשינוי בעלים אינם בשעת הקטרה יעו"ש היטיב ועיין בלח"מ ומל"מ יעו"ש.
כמו שביארנו. היינו כמו שנתבאר למעלה הלכה י', והנה הלח"מ הבין דקאי על כל הששה דברים ומבואר מזה דאם שחט בפירוש שלא לשם דברים אלו אינם מרצים ומתוך כך העלה שחולק על התוס' בריש זבחים שכתבו דכל אלו הדברים אינם מעכבים הריצוי יעו"ש והמל"מ העלה דאינו כן דגם רבינו מודה דאלו הדברים אינם מעכבים הריצוי רק דרבינו קאי על שינוי קדש ועל שינוי בעלים יעו"ש היטיב ועיין בלח"מ מש"כ דבר נכון ומתקבל בדברי רש"י ז"ל יעו"ש היטיב.