אלא ביום וכו'. עיין מגילה כ' ב' פסחים ג' א' יומא כ"ז ב' כ"ח א' כ"ט א' ב' חגיגה ט' ב' זבחים כ"א א' ל"ח ב' ס"ח א' ב' ס"ט א' פ"ד א' ב' צ"ח א' ק"ח א' קי"א ב' ק"כ א' י"ב א' מנחות כ"ו ב' פ"ג א' ק' א' תמורה י"ד א' ב' כ"ח ב' כריתות ז' ב' חולין כ"ב א' תו"כ צו פי"ג ופי"ח.
שנאמר ביום וכו'. הנה במגילה שם ילפינן כל העבודות מדכתיב ביום צוותו להקריב ושחיטה ילפינן מדכתיב ביום זבחכם. והיינו טעמא דבעינן קרא בפ"ע לשחיטה משום דלאו עבודה היא כמש"כ התוס' לשם וכאן כוונת רבינו לדבר אחר דהזריקה לא יהיה ביום אחר וזה שכתב ואין זורקין דמים אלא ביום השחיטה ולא בא למעט הלילה רק יום המחרת וזה שסיים וכתב וכיון ששקעה החמה נפסל הדם וכן הוא בזבחים נ"ו א' ועיי"ש ברש"י ותוס' שהאריכו בזה והנה כבר כתבתי מזה במקו"א (בחי' לברכות רפ"ד יעו"ש) ואי"ה יבואר עוד מזה. ועיין מל"מ מה שהשיג על הבית יעקב וכן השיגו החכם צבי סי' כ"ז יעו"ש ועיין בשערי תשובה או"ח סי' א' ס"ק י"ז יעו"ש.
ששקעה החמה וכו'. בזבחים נ"ו א' ומנחות כ' ב' ובחי' ברכות שם הארכתי בזה.