לנו
יפסלו וכו'. כתב מרן וז"ל פי' אם לנו שלא הקריבן עם הזבח האחר נפסלו בלינה דכיון שיש שם זבח אחר נתקדשו הבירוצין ליפסל בלינה אבל אם אין שם זבח אחר לא נתקדשו כלל ופודין אותן ויוצאין לחולין ודמיהן לקיץ המזבח עכ"ל מבואר מזה דאם לא היה קרבן אחר לא נתקדשו כלל ולא יפסלו בלינה. אמנם רש"י ז"ל כתב במנחות צ' ב' וז"ל ואם לנו לפי שאין שם זבח אחר עכ"ל ומבואר מזה דאם לא היו שם זבח אחר כלל דלנו נפסלו בלינה ולפ"ז ה"ק הברייתא דאם לנו נפסלת בלינה בכל גווני ואם לאו דלא היה שם זבח אחר ולא לנו מקיצין בהן את המזבח. ועיין במל"מ שכתב דאם היה שם זבח אחר לכו"ע אין מועיל פדיון בו ומוטב שיפסל בלינה יעו"ש היטיב. ובתוספתא דמנחות פ"י הגי' כך. אם יש שם זבח אחר יקרבו עמו ואם לאו יפסלו בלינה ואם לאו תעובר צורתן ויצאו לבית השריפה ואם לאו ימכרו לחייבי זבח אחר יביא בהן קייץ למזבח עכ"ל ואין לו פי' והבנה כלל והעיקר כגי' תלמודינו וכן הוא בירושלמי דשקלים פ"ד סוף ה"ב לפי גי' הגר"א ומוהר"א [מפולדא] יעו"ש היטיב.
ודע כי הצאן קדשים ביאר דברי התוס' במש"כ במנחות פ"ח א' ד"ה בירוצי וכו' במש"כ וז"ל וא"ת וניגזר שמא יאמרו מוציאין מכלי שרת לחול כדגזרינן התם לר' יוסי בלח בדנעקר וכו' וי"ל דהכא לא גזרינן דאמרינן לנפשייהו בירוצין לא קדשי עכ"ל וכתב הצאן קדשים וז"ל לר' יוסי במדת הלח דנעקר ולעיל וכו' כצ"ל ועיין לקמן צ' א' פי' מדמניחים ליפסל בלינה ליגזר שמא יאמרו וכו'.
בא"ד דאמרי לנפשייהו וכו'. פי' דכל אחד יאמר לעצמו בוודאי לא נתקדשו מדמניחין לפסול עכ"ל ולא הבנתי דבריו כלל והעיקר כפי' המל"מ אמאי מועיל פדיון לר' חייא בר יוסף יאמרו דמועיל פדיון בכלי שרת יעו"ש היטיב ודו"ק.