חייב
מפני וכו'. עיין זבחים ק"ז ב' וכר' יוחנן דס"ל קדושה ראשונה קדשה לשעתה וקדשה לע"ל יעו"ש היטיב ובתוס' נ"ט א' ד"ה עד שלא וכו' שהקשו הא ליכא מזבח ותירצו דמיירי במעלה מנחה או קטרת ולכן נקט בש"ס המעלה ולא נקט השוחט ושוב כתבו דמיירי בבנה מזבח יעו"ש היטיב וכ"כ ג"כ ביומא ס"ג א' ד"ה שלמים וכו' יעו"ש היטיב וצ"ל דרבינו ס"ל כתירוץ השני וע"ע בתוס' שם ק"ז ב' ד"ה המעלה וכו' ועיין במל"מ שכתב דדעת רבינו דאינו חייב רק עד שישחוט ויעלה וע"ע בתוס' ע"ז י"ג ב' ד"ה ונישחטיה וכו' יעו"ש היטיב וצ"ע בזה לכאורה ל"ל שחט והעלה הא בחד נמי ליחייב ויש לעיין בזה.
והנה לפי דעת תוס' ע"ז הנ"ל דפטור בזה"ז אשחוטי חוץ שפיר מיושב דלא נקט בזבחים שם רק המעלה אבל על השחיטה לבד פטור להכי נקט רבינו השוחט והמעלה והא דנקט השוחט ג"כ ולא נקט המעלה לחוד אולי להורות דלא חייב במעלה רק בשחט במקומן בעזרה אבל אי שחט חוץ לעזרה והעלה שם פטור א"נ לרבותא נקט דאף דשחט ג"כ חוץ לעזרה אינו חייב רק על העליה לחוד. ויש לעיין היטיב בזה.