חייב. שם ק"ז א' ק"י א' וכ' שם רש"י דאפילו מעכב בחטאות הפנימיות שמתנה אחת מהן מ"מ חייב יעו"ש ועי' בזבחים ל"ח ב' דה"ה בחטאת החיצונה נמי כן אם נתן יתר המתנות בחוץ חייב אע"ג דלא מעכבי יעו"ש היטיב וזה שכתב רבינו בסתם דהזורק מקצת מתנות בחוץ חייב.
חייב על וכו'. שם קי"א ב' במשנה.
פטור מפני וכו'. שם במשנה מבואר דחייב אבל בש"ס מפרש דאתי כר' נחמיה דס"ל דחייב על שירים ועיי"ש ק"י א' ושם ל"ט א' ובתוס' שם אבל לדידן פטור. ופשוט.
ה"ז
חייב. כתב ע"ז הראב"ד וז"ל א"א זה אינו כלום דהא אחד בפנים ואחד בחוץ בין למ"ד עושה את חבירו דחוי בין למ"ד עושה אותו שירים שני לא חזי בפנים עכ"ל והנה שם במשנה איתא קבל דמה בשתי כוסות נתן שתיהם בפנים פטור שניהם בחוץ חייב אחד בפנים ואחד בחוץ פטור אחד בחוץ ואחד בפנים חייב על החיצון והפנימי מכפר יעו"ש ואיתא שם בש"ס דהא דאחד בפנים ואחד בחוץ פטור אתי אפילו כר' נחמיה דס"ל כוס עושה חבירו דחוי לכן אף דס"ל דשיריים שהקריבן בחוץ חייב אבל בכה"ג גם ר' נחמיה מודה דפטור יעו"ש היטיב והנה לדידן דס"ל בשיריים שהקריבן בחוץ פטור אפילו אי נימא דהלכה כר"ש בן אלעזר דכוס עושה את חבירו שיריים כדאיתא שם ושם ל"ד ב' וביומא נ"ז ב' ובכריתות כ"ב ב' יעו"ש מ"מ פטור הכא וזה שכתב הראב"ד בין למ"ד עושה את חבירו דחוי בין למ"ד עושה אותו שיריים שני לא חזי בפנים והיינו כוונתו לדידן דלא ס"ל כר' נחמיה וע"ע בתוספתא שם. והנה באמת דדברי רבינו צע"ג וכמש"כ מרן ועי' מש"כ בשם ר"י קורקו"ס יעו"ש היטיב.
ודע דבפי' המשנה שם איתא וז"ל אם נתן בחוץ בראשונה וחזר ונתן בפנים חייב על שזרק בחוץ לפי שכולו ראוי לבא בפנים אבל אם נתן בפנים וחזר ונתן בחוץ הרי הוא כשר ופטור לפי שהוא שירים ומה שאמר בכאן חייב הוא דעת ר' נחמיה שאמר שירי הדם שהקריבו בחוץ חייב ודבריו נראה עכ"ל והלשון מגומגם חדא דכאן פסק דלא כוותיה ועוד כיון דסתם משנה כוותיה וא"כ ל"ל לרבינו לכתוב מתחלה בסתם דלא כוותיה ולכתוב אח"כ דהמשנה אתי כוותיה דר' נחמיה לכן מכל הלין טעמי ברור בעיני דצ"ל ודבריו נדחה והבן. (וע"ע שם במשנת הזורק מקצת דם וכו' יעו"ש היטיב).