בתוך ימי וכו'. וכ"כ רש"י שם דמיירי ששחט בתוך ימי ספירה וכן פי' ג"כ ביומא ס"ג א' יעו"ש אולם רבינו כתב בפי' המשניות בזבחים פי"ד וז"ל ומה שאמר אשמו ר"ל מחוייב אשם ומי הוא הוא המצורע ולא היו פטורים אלא לפי שהן עומדים בטומאה או בהרחקה ואינן ראויין לקרבן עד שמקריבין החטאת והאשם שהן חייבין בפנים ואח"כ יהיו ראויין לקרבן עולה או שלמים אם היה נזיר ולפיכך אם קדם הקרבן שמכשיר אותן והוא החטאת או האשם ויצאו מכלל מחוסר זמן ואח"כ הקריב כל מה שהקריב אח"כ עולותיהן או שלמיהן בחוץ חייב עכ"ל והנה מפרש הא דתני עולותיהן ושלמיהן בחוץ חייבין היינו ששחטן לאחר הבאת החטאת והאשם ובאמת תמוה הוא וכי זה צריך להשמיענו פשיטא דחייב ועוד איך יפרנס לנו כל הסוגייא דזבחים קט"ו א' דמבואר שם בהדיא דמחוסר זמן בעולה בבעלים חייב יעו"ש היטיב ועי' בתוס' יו"ט פי"ד דזבחים משנה ג' ד"ה עולותיהן יעו"ש שהביא נוסחת א"י מרבינו והיא המדוייקת יעו"ש היטיב.
היא המעכבתו וכו'. עי' לעיל פי"ד הי"ז ולקמן פ"א מהל' מחוסרי כפרה ה"ה יעו"ש היטיב ושם יבואר אי"ה.