1
יביא תודה וכו'. מימרא דר"ה במנחות פ"א ב' ואייתיה הש"ס בחולין כ"ג ב' אגב גררא.
2
וסוף הקרבן וכו'. כ"ה שם במנחות ועיי"ש בתוס' ד"ה טעמא דאמר וכו' שנשארו בתימה יעו"ש היטיב ואפ"ל דהכי כוונת הש"ס טעמא דהזכיר תודה אבל לא הזכיר תודה רק הזכיר לחם לחודא לא אף דלא אמר בפירוש לחם בלא תודה רק אמר להם ותו לא הזכיר מידי מ"מ פטור וכן משמע קצת מרש"י אבל י"ל דהכי מקשו התוס' דילמא בהזכיר לחם לחוד פשיטא דחייב להביא תודה ולחמה ורק דקמ"ל דאפילו אמר בפירוש תודה בלא לחם מחוייב להביא תודה ולחמה ובזה ליכא להקשות לאשמעינן כה"ג בלחם בלא תודה דבזה באמת פטור וק"ל. ועיין בצאן קדשים שתירץ קושייתם גם בדרך זה יעו"ש היטיב ודו"ק היטיב.
3
תודתו של וכו'. שם במנחות ושם בחולין.