חוץ מנסכיו וכו'. שם במנחות ק"ז ב' איתא הרי עלי שור יביא הוא ונסכיו במנה עגל יביא הוא ונסכיו בחמש איל יביא הוא ונסכיו בשתים כבש יביא הוא ונסכיו בסלע. שור במנה יביא במנה חוץ מנסכיו עגל בחמש יביא בחמש חוץ מנסכיו איל בשתים יביא בשתים חוץ מנסכיו כבש בסלע יביא בסלע חוץ מנסכיו עכ"ל והנה דעת רבינו שכל השיעורים הללו הוא לפי המקח הקרבנות הבינונים באותו מקום והנה לפ"ז לא הוצרך לבאר כאן המחיר מהקרבנות הללו רק כתב סתם באומר שור במנה יביא במנה לבד מנסכיו וצריך שיהא שוה מנה באותו מקום וכ"ז ברור ופשוט ולפ"ז לא הוצרך לכתוב בעגל בחמש דצריך להביא חמש לבד מנסכיו דזה פשוט משור במנה וכמש"כ מרן. ודע כי כבש בסלע אינו דומה לשאר כי בשאר אינך דברים לא בעינן שיעור רק שיקנה את הבינוני אבל בכבש בעינן שיהא שוה סלע כי כן כתב לקמן הלכה י"ב יעו"ש היטיב וכאן כתב דהכבש צריך שיהיה בינוני אבל בשיווי דמיו לא כתב כאן וסמך אדלקמן ועיין לח"מ. ומה שנראה לענ"ד כתבתי.
שנים במנה וכו'. שם במנחות במשנה שור במנה והביא שתים במנה לא יצא ואפילו זה במנה חסר דינר וזה במנה חסר דינר. ומשמע דדווקא באמר שור במנה הוא דלא יצא בהביא שתים אבל באמר סתם הרי עלי שור דיביא שור ששוה הוא ונסכיו במנה דשרי להביא שתיים ששוים הם ונסכיהם במנה וצ"ע למה וי"ל דאם לא קבע בפירוש ה"ז כמי שאמר קטן והביא גדול דיצא משא"כ אם אמר בפי' שור במנה דהרי קבע בפי' וצ"ע בזה דמ"ש אם אמר בפי' קטן והביא גדול דיצא ומ"ש אם אמר שור במנה והביא שתים ששוו מנה דזה נמי כקטן והביא גדול דלא יצא. ולפנינו אי"ה יבואר עוד מזה. ועיין במרן שתמה למה לא הביא הך אפילו זה במנה חסר דינר וזה במנה חסר דינר יעו"ש היטיב.