קומץ ממנו וכו'. עיין זבחים צ"א ב'. (וצ"ע אם כהן נדר שמן מהו דינו ולכאורה נראה דכולו כליל כמנחת כהן אך צ"ע לפי"ז סוגית הש"ס דזבחים צ"א ב' וצ"ע דהו"ל לאוקמי סיפא בכהן שהתנדב שמן). ועיין לח"מ שהקשה דכאן פסק כמ"ד דדון מינה ומינה ואילו בהל' שבועות פסק כמ"ד דון מינה ואוקי באתרה (עי' בפ"ז מהל' שבועות ה"א ובפ"ט ה"ב יעו"ש היטיב) ונשאר בצ"ע. ועיין בפ"ה מהל' אבות הטומאות ה"א דפסק שם לנוגע בש"ז בעי כעדשה והיינו לכאורה כמ"ד דון מינה ומינה יעו"ש וע"ע בפט"ו מהל' איסורי ביאה דפסק דממזר איסורו איסור עולם בין זכרים בין נקבות יעו"ש והיינו כמ"ד דון מינה ואוקי באתרה וע"ע בפי"א מהל' תרומות ה"ב שם מבואר דדון מינה ואוקי באתרה וע"ע בפ"י מהל' מאכלות אסורות הכ"ב ופ"ב מהל' בכורים ה"ד יעו"ש היטיב ובחולין ק"כ ב' דתראה דפסק רבינו כר' יהושע דאוקי באתרה ועיין בצאן קדשים במנחות שם ק"ז א' שהאריך קצת בזה יעו"ש היטיב ועיין בתוס' זבחים צ"א ב' בד"ה א"ל וכו' בסוף הדבור יתיישב קצת בפשיטות. ודו"ק היטיב (דאי כמ"ד דון מינה ואוקי באתרה הא במה מצינו ילפינן ול"ל קרא קרבן מנחה).
נותן עליה מלח וכו'. עיין מרן ולח"מ. ועיין במל"מ לעיל הלכה י"א יעו"ש. וכ"מ בצאן קדשים שזה החילוק בין נסכים הבאים עם הזבח ליין הבא נדבה בפ"ע אינו אלא אליבא דשמואל דס"ל דמזלפו ע"ג אישים יעו"ש משמע דלמ"ד בא לספלים באמת אינו טעון מלח וצ"ע.
ומנסכו כולו וכו'. עיין במרן מש"כ בזה. ועיין במל"מ לעיל הלכה י"א יעו"ש היטיב ומה שכתב הר"י קורקוס ז"ל דס"ל דהוי פסיק רישא ולא ימות עיין תוס' שבת ק"ג א' ד"ה ל"צ וכו' וביומא ל"ה א' בסה"ד שם ובתוס' כתובות ו' א' ד"ה האי וכו' ועיין מש"כ בזה בב"ק קי"ג א' יעו"ש היטיב מזה וע"ע בתוס' קדושין נ"ה ב' בד"ה ודילמא וכו' וברמב"ן שם יעו"ש היטיב ועיין במג"א סי' ש"כ ס"ק כ' וע"ע בקרבן נתנאל פי"ד דשבת אות י"ח ואכ"מ להאריך מזה. וע"ע מש"כ הר"י קורקוס להוכיח שיטתו מהא דר"ע דס"ל כר"ש בב"ק קי"ג א' ומ"מ ס"ל כאן דלספלים יעו"ש עיין בתוס' זבחים צ"א ב' בד"ה הא ר"י וכו' יעו"ש ולשיטת רבינו אתי שפיר בפשיטות טפי יעו"ש היטיב וק"ל.
נותן עליה וכו'. מנחות כ' א' תו"כ ויקרא פי"ד.
וכולה וכו'. מהא דלעיל הלכה י"א.