ואינן באין וכו'. עיין זבחים ב' א' ושם ה' א' י' א' וחולין מ"א ב' ועיין יומא ל"ו ב'. והוא כמה פעמים בש"ס עצמו לספר ועיין תו"כ ויקרא דבורא דחטאת פי"ט ופרשת צו פי"ח.
לא אמר וכו'. ואפילו שהיה חייב לא אמר כלום כמבואר בחולין מ"א ב' ובנדרים ו' א' ועיין רש"י בנדרים שם שפי' דאם אמר הרי זה עלי חטאת אע"ג דלא היה מחוייב הואיל ואמר עלי דבריו קיימין יעו"ש ואין כן דעת רבינו וצ"ע על רש"י דהוא בעצמו כתב שם בנדרים ד' א' בד"ה והא חטאת חלב וכו' וז"ל דאי אמר הרי עלי חטאת לא אמר כלום עכ"ל וכ"כ שם התוס' ומאי דאיתא שם י"ג א' מרבה אני חטאת ואשם שהוא מתפיס בנדר כתב שם רש"י דהיינו שאומר ה"ז לחטאתי ולאשמי יעו"ש ועיי"ש בר"ן וברא"ש ובתוס' דשם הכוונה דצריך להקדישו בפי' יעו"ש היטיב אבל דברי רש"י דכאן צ"ע. שוב ראיתי במפרש לתוספתא פ"ג דתמורה שהרגיש בזה בשם ס' תוספת בכורים יעו"ש שוב ראיתי בס' שער המלך שיישב זה יעו"ש.
ה"ז לחטאתי וכו'. וכן הוא בתוספתא שם ועיין ביו"ד סי' ה' ובאחרונים שם וזה דלא כט"ז שם ועיי"ש בש"ך שהביא בשם הב"ח דבאומר ה"ז חטאתי בלא למ"ד לא אמר כלום יעו"ש וזה שלא כמש"כ המל"מ בשם הב"ח להיפך וע"ע שם באחרונים. ואין כאן מקומו לדבר מזה בארוכה.