ועברו עליו וכו'. ר"ה ה' ב' ועיי"ש ירושלמי פ"ק ה"א יעו"ש היטיב.
עובר בבל תאחר וכו'. עי' ר"ה ו' ב' וכר"ז יעו"ש היטיב. ובמרן נפל ט"ס וכמש"כ הלח"מ ועי' מש"כ הלח"מ בזה ואני מוסיף על דבריו דהכי משמע בקדושין ל"ה א' דקאמר שם דהוי מצה שמחה והקהל שלשה כתובים הבאים כאחד יעו"ש ומבואר מזה דאשה מחוייבת בשמחה כפשוטה ודלא כאביי ועיי"ש בתוס' יעו"ש היטיב ובמ"א אי"ה יבואר עוד מזה. ולענ"ד נראה דדווקא בקרבנות ובדבר התלוי במקדש נחלקו בו אבל בד"א כגון בצדקה דעבר עלה לאלתר כדאיתא שם אה"נ דלכו"ע אשה עברה וכן בלקט שכחה ופאה ועיין ספרי מטות פיסקא קנ"ג יעו"ש ושוב מצאתי כדברי בשאגת אריה סי' ס"ו יעו"ש היטיב וכן משמע מרש"י שם יעו"ש היטיב והבן וע"ע בס' נר תמיד על כריתות כ"ו יעו"ש היטיב. (ועיין רמב"ן סי' צ"ה עשין שם משמע דלא כדברינו.
אינו עובר וכו'. שם בר"ה מדתני ר' חייא מעמך פרט ליורש יעו"ש היטיב.