בולל הסולת וכו'. זה פשוט במנחות ע"ד ב' ע"ה ב' ובתו"כ פי"א פרשה יו"ד. וכתב רש"י ע"ד ב' דטעונות נמי מתן שמן בכלי קודם לעשייתן ולא אימעיט רק מיציקה וכן מבואר בתוס' שם ע"ה א' ד"ה מה וכו' יעו"ש היטיב אמנם רבינו לא הזכיר דין מתן שמן במאפה תנור ועיין בלח"מ לעיל הלכה ה' שתי דרכים בזה אם יש מתן שמן בכלי קודם לעשייתן במאפה תנור או לא וכתב דמדוקדק יותר בלשון רבינו אם נימא דס"ל דנתמעט ממתן שמן בכלי קודם לעשייתו ג"כ אבל יותר נכון הוא דעת התוס' יעו"ש אמנם המל"מ האריך להוכיח דהעיקר כדעת רבינו דנתמעט ממתן שמן בכלי ג"כ יעו"ש היטיב ויש לעיין קצת דהתוס' כתבו דהטעם דמאפה תנור אימעיט משום דס"ל אין תנור מקדש ורבינו ס"ל לכאורה דתנור מקדש כמו שיבואר אי"ה בסי' נ"ח ומשם בארה אי"ה.
ולש בפושרין וכו'. עיין לעיל ס"ק כ"ג.
ואופה ופותת וכו'. שם ע"ה א' יעו"ש היטיב ובתו"כ שם.
עליה לבונתה וכו'. שם נ"ט א'.
ואין בה וכו'. שנאמר וכו' הך שנאמר קאי על מש"כ מתחלה בולל הסולת וכ"כ ברקיקין ומושח את הרקיקין בשמן שנאמר ורקיקי מצות משוחים וכו' וכ"כ הלח"מ הלכה ה' יעו"ש היטיב. ועיין בלח"מ שהביא בשם הרא"ם דאם שינה ועשה בלילה ברקיקין ומשיחה בחלות דפסול ומתוך כך הקשה דא"כ אמאי לא תנא בחולין כשר בחלות פסול ברקיקין כשר ברקיקין פסול בחלות יעו"ש היטיב שמתוך קושיא זו יצא הלח"מ לחלוק על הרא"ם וכתב דאינו לעכובא יעו"ש היטיב ותמהתי על שניהם הא תוספתא מפורשת היא בפ"ח דמנחות וז"ל חלות טעונות בלילה ורקיקין משיחה נמצאת אומר כשר בחלות פסול ברקיקין פסול בחלות כשר ברקיקין יעו"ש היטיב ואם רצונם לומר דכוונתם אמאי לא נשנה זה במשנה דפ"ק דחולין אף אני אענה וכי זו בלבד והלא כמה דברים שאינם במשנה דחולין ואיתנהו בתוספתא דחולין שם וכי מפני זו אינם הלכה יעו"ש היטיב אלא ודאי דהעיקר דהלכה כתוספתא זו ומיושב היטיב קושיית הרא"ם והבן (וע"ע תו"כ פי"א פרשה י') שוב ראיתי להמפרש שם שהרגיש בזה. ודע עוד שעל מחלוקת רבי ורבנן במשנה מנחות ע"ד ב' אי' שם ברבינו ורע"ב דקאי על מנחת מאפה תנור יעו"ש והתוס' יו"ט כתב דלאו דוקא דה"ה בחלות דמחבת ומרחשת פליגי יעו"ש ואני אומר כי לפי פשט הלשון אדרבה לא קאי רק אחלות דמחבת ומרחשת מדאיתא שם ע"ה א' דצריך ג"כ ליציקת שמן יעו"ש היטיב וזה ליתא במנחת מאפה תנור וכ"מ בתו"כ פי"ב יעו"ש היטיב.
שאחר אפייה וכו'. נ"ל להביא ראיה לזה מהסוגייא דמנחות ע"ה א' דפליגי רבי ורבנן אי חלות בוללן אי סולת בוללן אבל ברקיקים לכו"ע רקיקין מושחן יעו"ש והנה בהא דחלות בוללן מבואר שם דאחר אפי' הוא בוללן יעו"ש א"כ ה"ה ברקיקין דאחר אפייתן מושחן נ"ל.