לא בלל וכו'. כ"ז מבואר במנחות י"ח א' אבל יציקה מעכבא כדאיתא שם ומאי דאיתא שם לא יצק כשרה היינו דלא יצק כהן אלא זר כדמסקינן שם. ויש לעיין קצת אמאי לא הביא ג"כ דאין תנופה מעכב כדאיתא התם במשנה ושנוי עוד שם צ"ג ב' וביומא ה' א' ובתו"כ מצורע פ"ג פרשה ד' והנה רבינו לא העתיק זה לא כאן ולא בפ"ט לעיל. שוב ראיתי לקמן בפי"א מהל' פסולי המוקדשין ה"ז העתיק דבר זה. ודע דשם כתב רש"י במנחות דהאי דתני לא פתת היינו שלא פתת רק כדי קומץ וכו' יעו"ש היטיב ומשמע דאם לא פתת כלל פסול וכ"כ הרע"ב שם אמנם מדברי רבינו כאן משמע דלא פתת כלל ועיי"ש בתוס' יו"ט דהוא נמי השיג על רש"י ורע"ב ולענ"ד איכא למימר דלא פליגי דעל כרחך צריך לקמוץ והקומץ מעכב וא"כ מיירי דבשעת הקמיצה קמץ ע"כ וא"כ זה כוונת רש"י ורע"ב שכתבו דפתת כדי קמיצה ולא שפתת קודם הקמיצה מיירי אלא כוונתם אקמיצה גופיה ופשוט לדעתי.