עשר חלות וכו'. עיין מנחות נ"ט א' ס' א' ע"ב ב' ע"ו א'. והנה מדכתב ארבע מנחות משמע דהיא מנחת הסלת. ומחבת. ומרחשת. ומאפה תנור. אבל יותר נ"ל לומר דכוונתו על אלו. מחבת. מרחשת. חלות. רקיקין. אבל מנחת סלת לא הוזכר כאן דאינם צריכות אפי' כלל וכמו שנתבאר למעלה פ"י הט"ו יעו"ש היטיב ועיין רש"י ע"ד ב' דמשמע שם דלא היו חלות כלל במנחת סולת יעו"ש אע"ג די"ל דקאי שם אקודם קמיצה יעו"ש מ"מ פשט הלשון מורה דא"צ כלל אפי' ועיין רש"י ויקרא ב' ד' יעו"ש היטיב וע"ע בתוס' יו"ט פ"ו דמנחות מ"ה יעו"ש היטיב. וי"ל טעם על הסוברים דבעי אפי' י"ל מדכתיב בשמיני מצות תאכל משמע שיהיה אפוי אח"כ ותהיה מצה ולא חמץ וכ"כ בפרשת צו לא תאפה חמץ חלקם ודרשינן אפי' חלקם לא תאפה חמץ ועל כרחך דלא קאי אמנחת מאפה ומרחשת דא"כ איך שייך חלקם הא הכל נאפה בבת אחת אלא ודאי דקאי על מנחת סולת ולאחר קמיצה ומשמע קצת מזה דבעי אפיה ויש לדחות. ועיין בלח"מ ובמל"מ שהאריכו בזה יעו"ש היטיב ועיין בתוספתא שהבאתי לעיל פי"ב ה"ה ד"ה עשרון אחת דמשם ראיה לכאורה דצריך לאפות מנחת סלת יעו"ש היטיב ודו"ק וצ"ע בזה וע"ע רש"י מנחות י"ח א' יעו"ש היטיב שם משמע דמנחת סולת אין טעון עשר חלות יעו"ש וע"ע במל"מ לקמן פי"ז ה"ה יעו"ש. ועיין מנחות צ"ו א' תוס' ד"ה שאלו וכו' בסה"ד.
רבה בחלות וכו'. מנחות ע"ו א' יעו"ש ותוספתא פ"ח דמנחות יעו"ש.
כופל החלה וכו'. שם ע"ה ב' תו"כ ויקרא פי"ב.
אינו מבדיל וכו'. עיין לעיל הלכה ד' ומש"כ בזה שם בד"ה ולוקח החציים, ובד"ה שתמצא כל ועיי"ש בתו"כ.
פתיתין כזתים וכו'. שם במשנה ושם בתו"כ ובברכות ל"ז ב'.
הגדיל הפתיתין וכו'. עיין מנחות י"ח א' ב'. ועיין לח"מ במש"כ לענין מנחת סולת אי בעי פתיתה יעו"ש היטיב (ויש שם ט"ס במש"כ וז"ל ועוד איך נתמעט מנחת הסולת הא ללחם הפנים ושתי הלחם איכא קראי דהיא ועליה וכו' והוא ט"ס וצ"ל איכא קרא דאותה וכו') ועיין מל"מ מש"כ בזה ומה שהביא המל"מ מרש"י דמשנה ד"ה ר"ש וכו' והוכיח דס"ל דבעי פתיתה יעו"ש עיי"ש ברש"י בד"ה מברך וכו' דכתב דמנחת העומר טעון פתיתה יעו"ש היטיב והיא היתה מנחת סלת. (ועיין רש"י פסחים ל"ו א' ד"ה לישה וכו'. ועיין מל"מ מה שהקשה דאמאי לא נימא דאותה ממעט מנחת מאפה תנור מפתיתה יעו"ש היטיב מש"כ בזה. ומה שתירץ דריבוייא דפתיתה על כרחך לא אתי לרבות רק מנחת מאפה משום דגבי מנחת מחבת כתיב פתיתה בהדיא וגבי מרחשת אתי גז"ש דקרבנך קרבנך ובמנחת סלת לא היתה פתיתה ועל כרחך אתי לרבות מנחת מאפה משא"כ גבי יציקה י"ל דאתי שפיר לרבות מנחת סולת ומיעוטא דעליה והיא אתי למעוטי מנחת מאפה יעו"ש היטיב שקילס זה מאד. ולכאורה תמוה מאד הא במנחת סולת כתיב בהדיא יציקה יעו"ש בתורה וא"כ מאי איצטריך ריבויא לזה. וצע"ג בזה. ודע כי בתו"כ איתא ויקרא פי"ב וז"ל פתות אותה פתים מנחה לרבות כל המנחות לפתיתה יכול אף שתי הלחם ולחה"פ ת"ל אותה מה ראית לרבות כל המנחות ולהוציא שתי הלחם ולחה"פ אחר שריבה הכתוב מיעט מה אלו מיוחדת שיש מהן לאישים אף כל שיש מהן לאישים יצאו מהן שתי הלחם ולחה"פ שאין מהן לאישים עכ"ל ועיי"ש בקרבן אהרן והובא לעיל בלח"מ ובמל"מ גופיה יעו"ש היטיב וא"כ מיושב היטיב קושיית המל"מ וע"ע בתוס' יו"ט מש"כ שם בזה יעו"ש היטיב.