לוקה שנאמר וכו'. עיין מנחות שם דמיתרבי מדכתיב אשר תקריבו יעו"ש ועיין מרן מש"כ בזה וע"ע תו"כ ויקרא פי"ג פרשה י"ב יעו"ש היטיב ומה שהקשה מרן הא איצטריך לא תקריבו למעוטי פסולה יעו"ש לא ידעתי מאי קשיא ליה הא פסולה אימעיט מדכתיב לה' כדמשמע לשון רבינו בהלכה י"ח וכ"כ תוס' שם ס' א' ד"ה יכול וכו' יעו"ש היטיב ועיין בצאן קדשים שם נ"ז א' שינוי נוסחאות ומש"כ בזה יעו"ש היטיב ועיי"ש בתוס' שהקשו ל"ל לרבויי כלל לחה"פ הא הוא בכלל שאר מנחות יעו"ש מש"כ בזה ודוחק לומר דזה היה קשה לרבינו. ואילולי מסתפינא אמינא דלרבינו היה קשה לו קושיית התוס' ד"ה אשר וכו' דהא מיבעי ליה למעט בראשה של מזבח ולכל הפחות בהוצת רובה על האש יעו"ש והנה רבינו ס"ל דבהוצת רובה על האש א"צ מיעוט כלל דהוי כמו שנקטרה כבר ול"צ כלל מיעוט רק בראשה של מזבח דהא אקרבה והש"ס מקשה הכי השתא דנפקא ליה מכל המנחה דאפילו המנחה (ר"ל שמחמץ כל המנחה) נמי חייב א"כ אשר תקריבו ל"ל וע"כ למעוטי בראשה של מזבח ואמאי נשאר בתיקו ומתרץ משום די"ל דאשר תקריבו מיבעי ליה לרבות מנחות נסכים ולחה"פ אבל רבינו דכתב דאינו לוקה משום די"ל דאימעיט מאשר תקריבו וא"כ על כרחך איצטריך לרבויי לחה"פ ממקום אחר ולא מאשר תקריבו. ואכתי אני נבוך בזה וצ"ע.
מנחת נסכים וכו'. דס"ל דר' יוסי הגלילי פליג אר"ע וס"ל דמנחת נסכים אין בה משום חימוץ דמים פסול בה ויין אין בה משום חימוץ משום דמי פירות אין מחמיצין (ומרן כתב בשמות התנאים אליבא דהו"א ולא אליבא דמסקנא ובתו"כ שם נשנית לפי המסקנא יעו"ש) ועיין בתוס' מנחות נ"ז א' ד"ה לרבות וכו' כתבו דמאן דמרבה לחה"פ מודה במנחת נסכים יעו"ש היטיב וזה דלא כדעת רבינו ועיין ברש"י שם ד"ה לרבות וכו' שכתב כדעת רבינו דמאן דס"ל לרבות לחה"פ ס"ל דמנחת נסכים לא איתרבו דלית ליה מנחת נסכים מגבלה במים וכשרה יעו"ש.
ביין של וכו'. לפי' התוס' שם מנחות נ"ג ב' ד"ה אין וכו' יעו"ש היטיב דמי פירות אינם מחמיצין כלל אבל עם מים הוי נוקשה יעו"ש היטיב וכ"כ בפסחים ל"ה ב' ד"ה מי פירות וכו'.