הקריבות לגבי וכו'. לאפוקי שתי הלחם אע"פ שהן נקראות מנחה כדלעיל הלכה ג' מ"מ באות חמץ שאינם קריבות לגבי מזבח וכן לחמי תודה באות חמץ כי אינם קריבות לגבי מזבח (ובאמת אינם נקראים מנחה כדאיתא שם מ"ד ב' ועיין רפ"ה דמנחות תוס' ד"ה כל המנחות וכו').
וכן שירי וכו'. בכל מאכל וכו'. זבחים ס"ג א' מנחות נ"ח א' סוטה ט"ו א' ועיין תו"כ ויקרא פי"ג פרשה י"ב ובצו פ"ב.
חמץ שנאמר וכו'. יבמות מ' א' סוטה ט"ו א' שבועות ט"ו ב' מנחות נ"ה א'. (ועיין בליקוטי הגר"א שבסוף מדרש תדשא שכתב וז"ל ואם החמיצו שיריה עובר בל"ת וחייבים על לישתה ועל עריכתה ועל אפייתה שנאמר כל המנחה אשר תקריבו לה' לא תעשה חמץ כצ"ל אבל רישא דאם החמיצו שיריה וכו' לא נפקא כלל מהאי קרא. ובגמרא דרש לה מקרא אחרינא עיי"ש עכ"ל אבל רש"י והרע"ב פי' באופן אחר כי הפסוק קאי על מאי דאיתא שם ומשמרן שלא יחמיצו והיינו קודם קמיצה ע"ז קאי הקרא יעו"ש היטיב).
לוקה.
מנחות שם.
חייב. שבת קי"א א' מנחות נ"ו ב' בכורות ל"ג ב' תוספתא פ"ג דבכורות.
על כל עשייה וכו'. שם במנחות נ"ה א' ב' תו"כ ויקרא פי"ג פרשה י"ב צו פ"ג.