שזו אזהרה וכו'. מכות י"ז א' ובספרי פרשת ראה פיסקא ע"ב יעו"ש וע"ע סנהדרין ס"ג א' וע"ע פסחים ע"ז ב'. ועיין מל"מ שחקר בדין אם אכל מנחה קודם קמיצה האיך הדין יעו"ש ולכאורה י"ל כיון שהקמיצה במקום שחיטה עומדת עיין מנחות י"ב א' י"ג ב' ז' ב' וסוטה י"ד ב' מעילה ג' ב' ומנחות ק"ב א' זבחים י"ג ב' יעו"ש היטיב א"כ א"צ רבינו לכתוב זה וצ"ע. גם מה שחקר לענין הקטרת הקומץ שקודם זה יש איסור משמע דלא לקי עלה ולענ"ד י"ל כיון דהקטרה במקום זריקה קאי א"כ גם חייב עלה וכ"כ התוס' זבחים ק"י א' ד"ה קומץ וכו' ואולי אל זה כיוון בסוף דבריו יעו"ש ועיין מל"מ בפט"ו מהל' פסולי המוקדשין ה"ב ובפי"ח שם ה"ז יעו"ש. גם מש"כ לחלק בין הקטר חלבים ואברים דאם נאבדו זכאין הכהנים בחזה ושוק ובין אם נאבד הקומץ קודם הקטרה דאסור שירים לכהן יעו"ש כן מבואר מתוס' מנחות כ"ו ב' ד"ה הקומץ וכו' יעו"ש היטיב ומשם משמע דלאו דוקא דלכהנים לא מישתרו קודם הקטרה אלא דה"ה לבעלים כן משמע שם וע"ע בקרבן אהרן פרשת צו פי"ג אות ה' יעו"ש היטיב וע"ע תו"כ ויקרא פ"י ובמנחות י"ג ב' עיין מל"מ סי' פ"א סעיף ז'. וע"ע בצל"ח ביצה כ' ב' שכתב דהבעלים מותרים בבשר קדשי קלים קודם הקטרת האימורים יעו"ש היטיב שהאריך בזה ועיין בקדושין נ"ב ב' ברש"י שם ובב"ק י"ב ב' י"ג א' וע"ע שם ע"ו א' רש"י ד"ה דר' יוסי הגלילי וכו' וע"ע בחולין קל"ז א' ד"ה בקדושה וכו' (ודבריו שם צ"ע קצת מהך דב"ק י"ג א') ובאמת גם הצל"ח גופיה מסכים לסוף לדעת התוס'. וצ"ע אמאי לא הערה מכל המקומות שהבאתי. וע"ע במל"מ שחקר לפי דעת התוס' בכריתות י"ג ב' דבקרבן שנשחט ונזרק דמו לא מהני שאלה אם נשאל קודם זריקה אי מהני או לא יעו"ש היטיב. ודע דהרש"א הקשה על התוס' דשם עיין שבועות כ"ד ב' יעו"ש היטיב ולכאורה י"ל דהא לפי המסקנא דמיירי נמי בפיגול כדאיתא בכריתות י"ד א' א"כ על כרחך דלא נזרק כדין דא"כ לא משכחת בה פיגול וא"כ שפיר כתבו התוס' דמ"ה לא אוקמה הש"ס בשבועות דנשחטה ונזרקה כדין דא"כ לא משכחת בה פיגול אלא ודאי דלא נזרק כדין וא"כ משכחת לה שאלה אבל בכריתות כתב התוס' זה בהו"א דלא חייב אפיגול וא"כ י"ל שפיר דמשכחת לה בנשחט ונזרק כדין דלא מהני בה שאלה וא"כ איפשיט ספיקא דהמל"מ שפיר דבעינן שחיטה וזריקה אבל שחיטה לא סגיא. שוב ראיתי בס' נר תמיד בכריתות שם שהאריך בזה יעו"ש היטיב ועיין בט"ז יו"ד סי' שכ"ג מה שהאריך בדין שאלה בהקדש יעו"ש היטיב ולפי שצריך חקירה רבה בזה משכתי את ידי כאן מזה.
דברים שבתודה וכו'. עיין מעילה ט"ו ב'.