הטהורים בלבד המולין וכו'. לאפוקי ערל או טמא ועיין זבחים צ"ח ב' ושם כל הסוגיא וע"ע רפ"ח דיבמות כל הסוגיא דשם וע"ע בחגיגה כ"א א' וזה פשוט ומבואר בכמה מקומות בש"ס עצמו מספר ועיין תו"כ אמור פ"ד יעו"ש.
אסור לאכול וכו'. יבמות ע"ב א' ותוספתא שם פ"ו.
שאוכל בקדשים וכו'. וכ"כ רש"י שם ביבמות וכמש"כ מרן ומיירי שהוא מהול וכדבריהם מבואר הטעם בש"ס דאוכל בתרומה ולא בקדשים אלמא דהטעם הוא משום שהוא ספק אשה וכל דבר שאשה אוכלת גם הוא מותר לאכול וכן מבואר בברייתא דאנדרוגינוס לפי גי' הגר"א (הנדפסות בסוף מסכתות קטנות להגר"א) בבבא דכיצד שוה לנשים וז"ל ואינו אוכל בקדשי המקדש כנשים עכ"ל מבואר מזה דכנשים מיהת אכיל ועוד מבואר בתוספתא זבחים פ"ו וז"ל זה הכלל כל שהוא אוכל בתרומה אוכל באלו (ר"ל בקדשים קלים) וכל שאינו אוכל בתרומה אינו אוכל באלו עכ"ל ועיין תוספתא פ"ב דבכורים וז"ל ואינו חולק (ולגי' הגר"א ואינו אוכל) בקדשי קדשים כנשים עכ"ל וכל זה פשוט אמת ויציב.