1
וכדי להרחיק וכו'. ברכות ב' א' ועיין לעיל פ"ד ה"ב שם כתב וכדי להרחיק מן הפשיעה יעו"ש והטעם קל ופשוט דהכא חיישינן שמא יאכל לאחר זמנו וא"כ יאכלו נותר משא"כ התם לא חיישינן להכי ורק חיישינן שמא יתעצלו מלהקריב ויבא לידי נותר וא"כ אין זה עבירה שלא יכשלו בשום עבירה רק שימנעו מלהקריב וזה נקרא פשיעה (עיין ברכות כ"ח א' ועיין חגיגה ז' ב' יעו"ש היטיב שם מבואר דמאן דמקיים מצוה ומאחר הזמן היותר טוב נקרא פשיעה וכ"ש שאם לא יקריבו כלל) אולם בפי' משניות לרבינו בריש ברכות איתא הטעם שמא יקריבו אחר שיעלה עמוד השחר יעו"ש היטיב ויש לעיין בזה.