אלא לזכרי וכו'. עיין לעיל פ"ז ה"א ופ"ט ה"א בשירי מנחות מבואר בזבחים צ"ז ב' וס"ג א' ובמנחות פ"ב ב' ובתוספתא דזבחים פ"ו וכן מפורש בתורה כמה פעמים אצל מנחה.
בעזרה. שם בתוספתא ובזבחים שם וע"ע שבועות ט"ו א'.
בהיכל נאכלו וכו'. זבחים ס"ג א' מנחות ח' ב' ספרי קרח פיסקא קי"ז יעו"ש ועיין רמב"ן בקרח (במדבר י"ח י') שכתב דלפי"ז מותר אפילו לפני ולפנים יעו"ש ועיי"ש במזרחי. ועיין במל"מ שכתב וז"ל כתבו התוס' בשבועות י"ז ב' ד"ה ואין אוכלים וכו' דקדשי קדשים שנאכלין בעזרה בעינן שיראה פתח העזרה בשעת אכילה ולא ראיתי לרבינו שהזכיר דין זה עכ"ל ולא ירדתי לסוף דעתו שתמה על רבינו הלא המסקנא דזבחים נ"ו א' מסקינן דלא בעינן באכילת קדשים שיראה הפתח דהכי איתא התם ולאכילה לא בעינן כנגד הפתח והתניא ר' יוסי בר' יהודה אומר שני פשפשין היו בבית החליפות גובהו שמונה כדי להכשיר את העזרה לאכילת קדשי קדשים ולשחיטת קדשים קלים אמר רבינא סמי מכאן אכילה והכתיב בשלו את הבשר פתח אהל מועד ושם תאכלו אותו קדשי שעה שאני עכ"ל אלמא דלא בעינן ואדרבה על התוס' יש לתמוה למה כתבו דבר שאינו לפי המסקנא ואולי י"ל שהא דאסקו בגמרא דבאכילה לא בעי פתח היינו פתח היכל לא בעי והתוס' כתבו שבעינן לראות פתח העזרה אבל אני בעניי לא מצאתי שם בזבחים רמז לזה. ואי לא מסתפינא אמינא כי ט"ס בתוס' וכצ"ל ואין שוחטין שם קדשים קלים אפילו יש שם נקב לראות שם דרך פתח ההיכל דבעינן שיראה פתח ההיכל בשעת שחיטה כדאיתא בזבחים עכ"ל אך יראתי לשלוח יד ולהגיה כ"כ. וצ"ע בזה.
כמו שביארנו. לעיל פ"ט ה"ד.