חוץ מכה"ג האונן וכו'. וה"ה טמא בקרבנות ציבור וזה כוונת הראב"ד שכתב וז"ל א"א ויש לו אחרים כמו כן והם חמשה דברים שבאין בטומאה ואין נאכלים בטומאה וכו' ומש"כ הלח"מ דהקרבן מצד עצמו אינו ראוי ולא קחשיב רק שהקרבן כשר לאכול רק דגברא לא חזי יעו"ש היטיב ויש לעיין לכאורה הא אכתי משכחת לה בקרבן ציבור שקרב בטהרה ומ"מ הטמא אינו חולק ממנו לאכול לערב וכמש"כ רש"י בזבחים צ"ט א' יעו"ש היטיב אבל באמת לק"מ דכיון דיש טהורים דיכלי למיעבד בטהרה שוב אין ראוי הטמא לעבוד מיקרי עיין לעיל פי"ד מהל' ביאת מקדש הי"ד יעו"ש. אבל יש לעיין הא אכתי משכחת לה ברוב טמאים והמיעוט הטהורים הקריבו בטהרה יעו"ש היטיב וצ"ע בזה. ועיין לקמן הלכה כ"ג ובזבחים ק"ב ב' יעו"ש היטיב.
כמו שביארנו וכו'. לעיל בפ"ב מהל' ביאת מקדש ה"ו וה"ח ועיין פ"ד מהל' כלי המקדש ה"י.
אינו ראוי וכו'. האי ראוי לאכול כוונתו ראוי לחלוק וכן ברישא ג"כ כך כוונתו ולפי שהחלוקה תלוי בראוי לאכילה לכן תפס כאן לשון אינו ראוי לאכול ר"ל אינו ראוי לחלוק ובזה ניחא מה שלא כתב ג"כ חוץ מבע"מ וקטן וכמו שהעיר בזה הלח"מ בהלכה י"ט יעו"ש ולפי מש"כ ניחא בעזר ה'.