1
ואפילו נמצא וכו'. עיין חולין ע"ה א' יעו"ש היטיב.
2
חלבו עם וכו'. שם בחולין מבואר דאין חלבו קרב משמע אבל הוא עצמו קדוש והבשר נאכל בחטאת ואשם לכהנים ובשלמים לבעלים אבל בזבחים צ"ח א' ובמנחות פ"ג ב' איתא מה אשם אין שפיר ושיליא קדוש בו אף כל אין שפיר ושיליא קדוש בו ומשמע דגם הבשר אין בו שום קדושה ועיי"ש בתוס' ובמנחות שם דהך תנא דזבחים ומנחות ס"ל דוולדות קדשים בהווייתן הם קדושים ולכן העובר אין חל שום קדושה עליו אבל תנא דחולין ס"ל דבמעי אמן הם קדושים ולכן לא מיעט רק חלבו מהקרבה אבל הוולד גופיה קדוש יעו"ש היטיב. והנה רבינו ס"ל לקמן פ"ד מהל' תמורה ה"ג דבמעי אמן הם קדושים ולכן פסק דהוולד קדוש ורק לענין חלבו אינו קרב והבן. והנה בהא אי בהוייתן הם קדושים או במעי אמן יבואר אי"ה במקו"א מזה וע"ע בתו"כ ויקרא פי"ז פרשה י"ד יעו"ש היטיב.