זכרים וכו'. תמורה י"ד א' ט"ו א' ט"ז א' כריתות כ"ו א' הוריות ו' ב'. ועיין הג"ה במנחות ק"ח א' נדפסת בגי' רש"י והיא תמוה.
מן העז וכו'. יותר נ"ל לגרוס וכל חטאות הציבור וכו' ומש"כ מן העז או מן הבקר. היינו כל שעירי הרגלים ושעירי יוה"כ ור"ח הכל שעירים ופר העלם דבר עיין לעיל סעי' ה'.
מן הכבשים וכו'. הכל מבואר בתורה אצל כל המועדות וכן התמידים היו כבשים ואילים בכלל כבשים שכתב רבינו דבמין כבשים גופא נקראו הקטנים כבשים והגדולים אלים משא"כ כשמזכיר כבשים אצל עזים אלים הם בכלל כבשים.
נקבה. זה פשוט ממה שמבואר בהלכה ט' ועיין זבחים נ' א' ע"ה ב' מנחות ג' א' יבמות ט' א' הוריות ח' א' תמורה י"ד א' ועיין במקומות שציינתי לעיל הלכה ח' ד"ה אינו באה ועוד פשוט בכמה מקומות.
לכהנים. זה פשוט בזבחים נ"ג א' ושם נ"ה א' נ"ז א' מנחות ע"ב א' ב"ק ק"י ב' וזבחים מ"ד ב'.
מן הבקר. רק מן הכשבים או מן העזים כדכתיב בתורה ובמקומות שציינתי לעיל ס"ק מ"ו.
חוץ משלש וכו'. ר"ל שלש חטאות אלו אינם דומות לשאר חטאת יחיד. דשעיר נשיא הוא נשתנה שאינו בא מן הכבשים רק מן העזים וזכר. ופר כהן משיח נשתנה שהוא פר ואינו נאכל וכן פר יוה"כ והם הנקראים פרים הנשרפים בזבחים מ"ז א'.